 
BTW,šeit atrodas viens jauks fails,
 ar kura palīdzību var aprēķināt riteņa apkārtmēru,un kustības ātrumus katram
 
 pārnesumam pie noteiktiem (definējamiem) apgriezieniem....imho,sevišķi noderīgi
 
 cilvēkiem,kuriem pepelacos nav tahometra - var vadīties pēc spidometra,lai neizietu
 
 no sev pieļaujamo apgriezienu diapazona ;) fails excel formātā,ja ir vēlēšanās
 
  izdrukāt,orientāciju labāk norādīt kā "Landscape" ;) ja ir vēlēšanās,varu izlikt
  
  vēl visādus aprēķinu progzus powerbasicā...tipa pārslodzes atkarība no bremzēšanās
  
 ceļa / ātruma ( tas pats priex ieskriešanās,sadursmes),nepieciešamā jauda,
   lai ieskrietos līdz dotajam ātrumam n sekundēs / etc,etc...;)
   
Un  šeit,savukārt visai interesanta un
 noderīga progza,kas testē ieskrējiena dinamiku,un ljauj salīdzināt mašīnas "Drag Race"
  režīmā....šajā versijā me pielicis datubāzē RS Turbo eskortu,skorpi 2.9, cossworth,
  granadu,un siermašīnu 2.9 un 4x4....
  
  
Drīzumā šeit parādīsies rakstiņi par detaļu aizvietojamību Granadai,
kārbas maiņu / sajūga maiņu granadai,par dzinēja maiņu,domāju,nav
vērts rakstīt....patlaban nodarbojos ar to,ka mēģinu noraut eskortam
RS Turbo '86 ātrumkārbu,lai varētu nomainīt sajūgu...
Par to atskaiti,domāju,arī iemetīšu...vispār jau nekas patīkams nav...
salīdzinot ar 1.3 stipri grūtāk...un tad vēl tie briesmīgie
 mehāniskie ABS devēji...;)
 
27.07.2002 : Nu lūk,kārba norauta,atklājās,ka sajūga uzlika diskam vienā
 pusē izjukusi pa gabaliem.Operatīvi tika uzlikts jauns Sachs disks ar grozu,un
 jaunu izspiedējgultni. varētu gadīties,ka drīz būs braucams :))
29.07.2002 Tika pielaists pepelacs....sajūga dakšai gan aizmirsts uzlikt 
 fiksatoru,bet slinkums bija dēļ tā vēlreiz kārbu raut nost...nezkāpēc brīžiem 
 nestrādā viens cilindrs....
 
 
  Vispār,jāpastāsta mazliet par sevi
 :) un tā,pirmais mans pepelacs bija
  Ford Granada 1.7 V4 '78 gada pikaps.otrais,un patreizējais - Granada 2.8i
  V6 '83 Ghia ar visiem pričindāļiem,izņemot regulējamos amortizatorus,un voltmetru :)
  No esošā nestrādā kondicionieris - pagalam kompresors ;) vēl nestrādā sēdekļa
  apsilde pilota pusē - kautkur spilvenā aprāvums...
  
  Pirmajai Granadai nepaspēju neko īsti salauzt,toties otrajai :)
  Paspēju nomainīt dzinēju ( viens virzulis pa detaļām izjuka,un klanis cilindra
  sieniņas saskrāpēja),sajūga grozu ( piespiedējdisks 3 gabalos),ātrumkārbas 2 gab,
  patlaban trešā stāv....tas laikam viss....nu,vēl aizmugurējās atsperes mainīju,
  bet tas tā - jau nopirku ar salauztām ;) kā var noprast,me reti kad sēņo,un 
   motors regulāri tiek griezts līdz redlainam ;) patlaban atkal kautkas noklājies,
    nevar saprast,vai nu uz 4,vai 5 katliem pārsvarā strādā....imho,vai nu sveces,vai
     aizdedze....būs jāpārvar slinkums,un jāpaskatās...
     
     Runājot par detaļām - šrusi Granadai un Skorpim der Moskviča 2141 iekšējie,
     kardāna dempfergumija no VAZ-2106 :) Granadai priekšējās bremžu uzlikas
     gandrīz 1:1 derot no moskviča....es gan uz bremzēm nekad netaupu,un izmantoju
     oriģinālās daļas ;)
     
     Runājot par atšķirību starp Ford Cologne 2.3 / 2.4 un 2.8/2.9 dzinēju atšķirību,
     jāsaka,ka,izskatās,2.9 dzinējam jauda mākslīgi nogriezta,acīmredzot,caur
      degvielas kompi (L-Jetronic).Fakts ir tāds,ka sākumā 2.0 , 2.3, un 2.8  V6 dzinēji tika
      izveidoti no V4 1.7,sakarā ar ko šiem bija nesimetrisks ieplūdes kanālu izvietojums,
       kas neļāva šiem motoriem kā nākas elpot...pie modernizācijas uz 2.4 / 2.9 šis trūkums 
        tika novērsts,kas deva iespēju 2.4 dzinēja jaudu pacelt par 22 zs ( 2.3 karb 108 zs,
	 2.4 L-Jetronic - 130 zs) 2.9 dzinējam jauda ne tikai netika pacelta,bet pat nolaista - 
	 ( 2.8 karb 135 zs, 2.8i k-jetronic 150 zs, 2.9i L-jetronic - 145 zs) Būtībā
	  tie ir zemapgriezienu dzinēji ar labu griezes momentu pie zemiem apgriezieniem, 
	  ilgmūžīgi (2.8 iet līdz miljonam),un uzticami.
31.07.2002 Lūgtum palaikam arī Forumā ielūkoties - patlaban tur ir aptauja
 par to,kāds Tev fords ;) vakar eskortam tika noņemts degvielas sūknis,būs jāaiznes
 pamainīt pret atjaunotu...btw,rīgā ir šāds pakalpojums,atdod savu nokauto sūkni,tev
 pretī iedod analoģisku atjaunotu ar garantiju...neatceros gan,cik bija garantija,divi,vai trīs gadi....
 maksā tāds prieks 25 Ls....drīz taisīšu atsevišķu lapu par remontiem,tur tad arī iemetīšu
 telephone numberi un adresi tam kantorim ;)
 Ford klubs topošais itkā taisās tusu piektdien vakarā taisīt...redaktora
 mēģinājumi uzspiest savas idejas kautkā man nepatīk...
  
 09.08.2002 Šonedēļ eskorts tika aizvilkts uz 
DTC servisu
,jo neganti negāja,un pašam negribējās čakarēties :)
Tā lūk...īsi runājot,brīnumus gaidīt nav ko....arī šis serviss nav no tiem,kur strādātu 
tiešām normāli :)
tiesa par tādu servisu latvijā me dzirdējis nav,bet maza cerība bija :) lab,pastāstīšu
tuvāk par to cirku,ar kuru tur saskāros :)
Un tā,problēma bija inžektorā (KE-jetronic),kurš jau no paša sākuma acīmredzot deva 
pārāk bagātu maisījumu,aiz kam dzinējam rijās ciet katli,un strādāt šamais bij piedabonams
tikai uz paaugstinātiem apgriezieniem...
Sākās viss ar to,ka pēc kāda laiciņa atnākušajam džekam - injection sciālistam :) tika iedots
uzdevums izpētīt kas tur noticies...sāka nezkādēļ ar sūkņa ražības pārbaudi :)
laikam,šamiem bija ideja,ka sūknis pārāk labs,un pa daudz degvielas sūknē :))
un tā,tika atrasta kautkaada virtuves mērkrūze,un uzsākts mērījums...ja Jūs domājat,
ka mērīšana notika ar pulksteni,tad Jūs smagi maldāties....tur ir tādi eksperti,ka
 "uz aci" visu precīzi noteiks :)) oficiāli itkā padevei būtu jābūt aptuveni 
  2 litri minūtē / 0.9 litri 30 sec....nezinu gan cik tur laiks pagāja,bet pēc
  "eksperta" izteiciena sapratu,ka viņš jau pusstundu tur tecinot to benzīnu...turklā
  man vēl ir aizdomas,ka viņš savā krūzē tecināja benzīnu no atpakaļ uz bāku ejošā
vada ( pa kuru uz bāku tiek aizvadīta liekā degviela,jo sūkņa ražība vairākas reizes
pārsniedz motora vajadzības),jo dzinējs visu to mērīšanas laiku strādāja...
vienvārdsakot,tika izteikta doma,ka degvielas sūknis esot kaput :) nākamais
 solis bija degvielas spiediena mērīšana maģistrālē - konstanti 5.8 atm neatkarīgi
 no apgriezieniem....tomēr tur esošais keksss- darbu vadītājs laikam (priekšā stādīties
 viņš neuzskatīja par vajadzīgu) mēģināja man ieborēt,ka sūknis neesot labs...
 neskatoties uz to,ka tas bija atjaunots sūknis,un dažas dienas atpakaļ bijis aizstiepts
 pie cilvēka,kas shamo atjaunoja,un nodarbojas ar to ne pirmo gadu,dodams 2 gadu garantiju
  uz savu darbu,un atzīts par labu esam...kad es šim "darbu vadītājam" pajautāju,cik 
  klašu apjomā viņš zin fiziku,un vai tiešām nesaprot,ka ja spiediens nekrīt,tātad sūkņa
  ražība ir normas robežās,man sāka dzīt kautkādas interesantas idejas,ka kaut un 
  ražības dzinēja darbībai pietiekot,normālai inžektora darbībai vajagot lielāku ražību
  ...nez kur ko tādu var izlasīt,nekur ko tādu neesmu manījis...godam jāsaka,ka viņi
 ar tādu topīšanu tomēr neaprobežojās,bet turpināja meklēt tālāk problēmu :)
pa starpai nezkāpēc tika piegriezta aizdedze,kura gan pēc citā servisā strādājoša paziņas teiktā
bija izstādīta precīzi,un pagrozīta degvielas kvalitātes skrūve...
beigās tika atrasts,ka dzinēja temperatūras devējam uz kompi ir aprauti vadi - 
tb īstā vaina,kautgan sākumā tika dzīts par sūkni,un vēl nezko ;) vads tika pielodēts,
dzinēja darbība uzlabojās,bet pazuda tas asums,kurš viņam bija pirms visām šīm problēmām,+
vēl tāds iespaids,ka apgriezienu ierobežotājs ieslēdzas pie 5.5 krpm 6.3 vietā :-O
uz pretenziju par to,ka asums dzinējam pazudis,"injection specialistus"
sarkastiski apjautājās,ka vai tad tad,kad dzinējs lējās ciet,un strādāja uz 2 katliem,
asums esot bijis labāks? vienvārdsakot,tipa,strādā,nu un atsienies no mums...
a tas,ka viņam ir jāstrādā jūtami labāk - pofig....man tādas aizdomas,ka to asumu
viņi ar savu grābstīšanos gar aizdedzi / maisījuma kvalitāti nobeiguši...būs pašam jāregulē :)
	itogo: apmēram 2.5 stundas,un 25 Ls...lai katrs izlemj pats,vai tas ir tā vērts ;)
9.08.2002 Tiek meklēts mehāniskās iešprices degvielas sūknis,daudzmaz ejošs,
par lētu cenu :)
ir ideja uztaisīt stendiņu inžektora sprauslu mazgāšanai,citād,kā zināms,pēc
 gadiem 10 tās sprauslas jau vairs galīgi ne tā,kā vajadzētu smidzina,un,par cik
 painteresējoties uzzināju,ka mehāniskajai iešpricei sprauslas 1 gab maksā ap 20 ls,
  elektroniskajai - ap 60 Ls :-O tā neko cenas....labaak pa kaadiem 10 Ls pamēģināt
   lietotu sūkni nopirkt,un mēģināt šamās ar kādu šķīdinātāju atmazgāt....ja kādam ir
   idejas / piedāvājumi,welcome ;)
   P.S. iešu granadai k-jet padiagnosticēt :)
10.08.2002  itkā sataisīta iešprice...
Izmantojot jaunākos sasniegumus diagnostikā,un "dudukcijas" (c) (tm) metodi,
šodien tika sataisīta granada :)) par cik jau no paša sākuma man bija aizdomas
uz vadības spiediena regulatoru,tad paņēmu šo pričindāli no vecā motora,un 
pieliku esošā vietā
 
par cik pielaižot viss ļoti brīnišķīgi strādāja,nolēmu esošo ņemt nost,un likt
virsū veco :) viss bija labi,kameer viena no stiprinājuma skrūvēm netika aprauta...
rezultātā pēc pāris stundu cīņas talkā tika ņemta urbjmašīna,un skrūve tapa uzvarēta ;)
mja...pēc tam pārbaudei vēl noņēmu skaidu ;)
šeit ļoti labi redzams tādas fīčas,kā Limited Slip Differential darbības rezultāts ;)
 
 
pēc noņemšanas vecais,protams,tika izjaukts ( protams,ka 3 skrūves atskrūvējās
aizdomīgi viegli,bet 4. nācās izurbt ;)) ) un tika konstatēts,ka shamajā kautkādi
gruži iraid,un aprūsēšanas pazīmes...iztīrīts,un taps salikts,moš vēl pat strādās ;)
16.08.2002 pamazām briest ideja taisīt Ford Motorsport club,ja kādu tas interesē,
plz,mailojiet...eskortuss pārkrāsots,bet,tādas aizdomas,kautkas turbīnai
 maķenīt izregulējies - pie 3. roba uz sausa asfalta mēdz izslīdēt velkošie riteņi
 ...mazliet tā kā par traku 132 zirgiem,imho ;) nu,paskatīsies...pa brīvo laiku
 pakontaktējos ar cilvēku,kuram sierra cosworth ir,pat pavizināja mani biku :))
  nu,iespaidi labi ;) arii gribu sev tādu :) pārjaucu savu rezerves degvielas sadalītāju,
  biju uz fordveikaliņu parunāt par atlaidēm - sevišķu prieku nemanīju,bet teica,ka 
   kautko varēšot organizēt ;) jādabon normāla ford emblēma,un jāķeras pie topošā
   kluba uzlīmju gatavošanas...starp citu,nezkādēļ neviens neko forumā neraksta...
   tur patlaban ir 2 sadaļas - augšējā par saitu,var piedalīties nereģistrēti lietotāji,
   apakšējā - "ford motorsport" - tikai reģistrēti lietotāji...tas domāts,lai nebūtu
    situācijas,kā,piemēram iauto,kad visādi bmw / vw fani atlien,un sāk mums braukt virsū...
    tā ka,plz,reģistrēsimies,nekādi konfidenciāli dati prasīti netiek,reģistrācija automātiskā režīmā
     notiek,viss ātri un vienkārši....
19.08.2002 Atklāts iemesls,kamdēļ RST pēkšņi bija pasācis mežonīgi "celt" :))
 izrādās,vakuumtrubiņa no ieplūdes kolektora uz kompi bija pušu...;)
7.10.2002 Šajā laikasprīdī eskortam RST paspēja nobirt aizdedze - iemesls tā arī
netika atklāts,pēc pārlasīšanas viss tikpat mistiski sāka strādāt...ielas apstākļos
Holla devēju var pārbaudīt šādi: noņemam 3-kontaktu spraudni no holla devēja,
vidējam kontaktam pievienojam pietiekami garu brīvu vadu,un uzliekam kontaktu atpakaļ
tagad var piemontēt sveci aizdedzes spoles centrālajam vadam dzirksteles pārbaudīšanai,
un,īslaicīgi vidējam kontaktam pievienoto vadu nometot uz "massu",pārbaudīt,vai nu ir dzirkstele...
ja ir,taatad,visdriizaak,holla deveejam var pateikt " uz redzēšanos" :)
patlaban RST kaut kas noticies ar iešprici - uzsilstot "lej ciet"....diagnostikas laikā
tika atklāts,ka trubiņas uz "Amal" vārstu bija pieliktas nepareizi,aiz kam nav
saprotams,kā turbīna vispār varēja strādāt :))
atklāts arī,ka uz dzinēja neatrodas detonācijas devējs nezkādēļ :(